Wednesday, April 1, 2009

Tamil Movie: Aku layan beb!


DULU-SEBELUM KAWIN
Kalau dulu, cuma layan movie Kamal Hassan aje..sbb style dier cam bollywood sikit..
aku jadi sakit kepala kalau tengok dorang ni menari..bila bercakap pulak, semuanya high volume...
sbb biasanya aku cuma layan hindustan je..
filem bollywood mmg kaw..kaw punya koreografi... gambar nye yg indah2 terutama kalau adlabs product...perghh shanteekk bangat!
KINI, SELEPAS KAWIN
Mmg la en.suami (aku panggil yap la kat sini) ala2 bollywood gitu...dan juga mmg peminat cerita TAMIL..
bila balik kg sblh Yap, bukan je pak mentua...malah kakak2 biras dan abg ipar jugaa excited sungguh kalau bercerita..perghh satu anjakan paradigma..takpe..aku layan je laaa.....

TAPI, skrgni...bila mula je hari pertama setiap bulan, aku mesti bukak channel box office tamil punyaaaa
kekekkeke.. daripada kamal hassan aku dah boleh layan Rajnikanth (paling aku ingat laaakalakalakala), kemudian Vijay (jambang dier mcm yap..keke)
dan beberapa lagik actor kollywood yg aku tak kenal sgt
huishhh...boleh tangkap nangisss gak weeii..


KENAPA?
bak kata yap, cerita dorang ni takde feeling2....kalau time belasah tu..mmg sungguh2...
dan aku jugak suke jalan cerita dorang buat, sangat lain..bukan tahap cintan cintun dan lawak bodoh..
dorang masukkan nilai2 murni...kepercayaan, kesetiaan....unsur politik sikit..
dialog dorang pun takde la main hentam karma..ada makna...
satu lagik dorang ni mmg PRO SUSUIBU!!!
ada beberapa filem yg dorang masukkan unsur pro susu ibu
antara dialog2nya (yg aku ubahsuai sikit)
" DEYYY! ini anakkk bukan minum susu lembu...ini anak!! minum ibu punyaa susu!...takde kenal itu takutt...takkan lari mcm pengecutt!!"
dan cerita yg aku baru tengok ni
ibunya baru lahirkan baby dan sangaaat excited nak bagi susu badan...tapi, dier kena kanser darah...

Kesimpulannya... walaupun aku nengok citer tamil, tapi aku cuma kenal hero nyee je...kalau heroin aku tak kenal..mcm lebih kurang je muka dorang

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie - Personal pictureLilypie