Friday, April 3, 2009

Ke manakah DJAZZ?? di sini djazzxp.....part 1

DJAZZ and Macromedia Flash 4

nickname aku 10 thn yg dulu ialah DJAZZ, time tu mmg layan mIRC dan ICQ
dan timetu juga adalah zaman kepala aku tgh diasah gile2 pasal IT
timetu jugak tgh ketagih macromedia flash..
smlm aku masuk balik 2 website yg tiap ari aku bukak dulu...






jauh berbeza...dan aku makin ketinggalan dgn software juga coding yg canggih2 skrg
padahal kalau dulu, semua tutorial dlm kirupa tu aku pnah buat...dan kadang2 aku modified coding n grafik untuk buat version aku sendiri.....padahal timetu aku bukan bground IT pun...

aku try masuk forum dua2 website tu...hehee masih ada lagi username aku djazz dgn 4 huruf password jee..
tak banyak post yg aku hantar dlm forum...mcm biasalah..cuma jadi silent reader..
tapi, dlm sifoo forum jugak aku kenal beberapa org yg skrg ni...mmmg superb! photographer terkenal....graphic designer hebat....ada yg terlibat dlm making of antoo fighters..dan ada jugak org kg aku! dasyat la dorang..aku masih mengikuti perkembangan dorang

Kirupa tu pulak..aku admire sungguh tulisan die....mmg senang sangat nak faham tutorial die..
dan paling aku suka....ialah site of the week yg menjadi inspirasi aku untuk buat keje2 yg berkaitan dgn flash..

ada jugak aku ambik job untuk persembahan multimedia untuk majlis2 tertentu...
kerja aku berkembang drpd laman web..ke multimedia sekolah..majlis perpisahan guru...sampaila..ke majlis anugerah sukan..
daripada free...kemudian, bayarlah ikut suka hati....sehinggalah aku sendiri boleh bg quotation....

itulah DJAZZ beberapa tahun yg dulu......

dan kini....djazzxp....aku tukar nickname sbb dah ada org pakai djazz...
mana2 aku nak register, DJAZZ not available....kebetulan timetu windows xp baru launch..aku pun letak xp kat blakang djazz..jadik laaa djazzxp

bersambung....




No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie - Personal pictureLilypie