Friday, April 17, 2009

Ammar dan kecederaan mulut


waa...mcm serius je bunyi nye kan tajuk ni
semalam mcm biasa bila Abah Ammar balik..barula aku boleh buat keje sikit..
Ammar pulak sibuk dengan aktiviti eksperimen check tayar keta dier..
bancuh la air untuk minum ptg... Kemudian dengar Abah jerit Ya..Allah
Ni mesti terjatuh ni...macam biasa aku dukung dan terus pujuk die...kuat gak nangis dan bawak masuk ke bilik..
aku check mulut dier...haaa berdarah??!!
bila darah tu kena je kat baju aku... otomatik air mata aku turun deras....nangiss woooo!!
cepat2 aku ambik napkin n letak air suam dan tuam kan kat mulut dier....(ituje idea yg aku terfikir timetu)
bila tuam tu terus Ammar senyap, sampai la darah berhenti..
Nasib baik bibir kecik dier tu tak bengkak
Aku mandikan dier...dan terus bagi dier susu...alhamdulillah..dier menyusu ok.
kemudian, dier teruskan aktiviti eksperimen2 yang masih belum dicuba..seolah2 mcm takde apa2 berlaku
Sebelumni, aku pernah saksikan anak buah aku terjatuh...bila ada menitik je darah sikit akak aku dah menggelabah n air mata keluar.. perasaan aku timetu biasaje...
dan aku fikir kalau nangis lagila kita tak boleh nak berfikir dan panik...
sekarangni, perkara yg sama terjadi pada aku...air mata yang mengalir di luar kawalan aku...dan baru aku sedar, perasaan ini hanya dialami oleh seorang wanita bergelar ibu.....

No comments:

Post a Comment