Thursday, April 9, 2009

Dina dan Freelance

Aku, isteri, mak dan freelancer

Kenapa masih ada di luar sana menganggap freelance tu mcm stranger?
Tambah2 bila freelancer yg terkedek2 bawak anak sambil berkerja (mcm aku laa)....begitu asingkah di sini? (maksud aku di Malaysia)

Untuk buat keputusan jadi freelance bukanla satu perkara mudah....
hati kena cekal (plus keduu..keras sikit) supaya dpt menangkis perkara2 -ve terhadap kerjaya ni..Alhamdulillah, aku mendapat sokongan suami sepenuhnya....walaupun ada ketikanya aku jatuh terduduk...dan saat itu aku terus berdiam diri dan memendam rasa untuk tunjukkan aku BOLEH..hati aku.....takde siapa yg tahu

Keras hati....malas, bongkak atau memilih kerjaya bukan sikap bagi freelancer..bagi aku, cuma inginkan kepuasan....keje mesti all out...perfecto! (ermm kadang2 perfecto ni memakan diri) dan yg penting aku saaaangat suke kerja yg aku pilih.... abis keje..dapat payment...
Di mana kepuasan aku?? ya..bila ada return customer..dan juga bila ada org call "......bagi phone u ni pada i, boleh tak u..bla..bla..bla"
Aku saaangat berterima kasih pada dorang dan kalian juga..sbb korang laah yg bagi aku semangat dan terus bangkit untuk berjuang

satu lagi realiti nya....kehidupan aku adalah sederhana....belum sampai lagi tahap simpanan berkepuk2 $$$$$ (ermm jimat juga jadi freelance+housewife)....bagilah ruang untuk org seperti aku mencari rezki...

selepas grad 2002-2004, aku masih berkerja+ ada juga part time project tahunan kecik2 yg aku ambik, 2005 aku dah start freelance...kadang2 on off keje ikut contract...2006-2008 banyak freelance..
Pada April 2008....aku bertekad takkan toleh ke blakang dan meneruskan kerjaya freelance
bukan kerana kerjaya freelance aku lebih $$$$$....
bukan kerana faktor aku tak mau dikongkong....
bukan kerana perangai manusia tertentuuu....

semuanya kerana............aku mahukan terbaik untuk keluargaku...terutamanya Ammar dan juga suamiku...
Semoga Allah memberkati hidup kami sekeluarga
dunia...akhirat..

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie - Personal pictureLilypie